Tudjátok, hogy milyen egy jó reggeli?

A jó közérzet elengedhetetlen alapja a reggeli. Egy kiegyensúlyozott reggeli fehérje, alacsony glikémás indexű szénhidrát és vitaminokban gazdag.

Dobj össze egy isteni finom reggelit! Kalóriát és időt spórolsz meg magadnak azzal, ha előre megtervezed étkezéseidet.
Ezen a héten a vendégeimtől kapott képeket osztom meg veletek. Nézzétek meg, hogy mit is esznek reggelire, lássuk ki mennyire veszi komolyan az első napindító étkezést?


Egyél reggelire zabkását vagy rizskását!

Reggelire ideális választás a zabkása, hiszen tápanyagokban gazdag, különösen magas B vitamin , E vitamin. folsav, vas és kálium tartama van, kiválóan segíti az emésztést és sokoldalúan felhasználható.

Keverj össze 1.5 maréknyi kását egy kisforró tejjel, szórj bele chia magot, várj egy 5 percet és már kész is a reggelid!

Nagyszerű ötlet az almalében főtt zabkása, kókuszreszelékkel a tetején, hát nem csodálatos, ha ilyen ízbombával indítod a napot.


Jó hír, hogy sokan jó úton haladnak a kiegyensúlyozott táplálkozás felé, viszont sajnos még mindig sokan a nagy rohanásban kihagyják az első étkezést.

Ha tényleg nem marad időd…

A banán kb. 100 kcal, egyszerű, tápláló, magnéziumban és káliumban gazdag energiaforrás. Ha nem jut időd másra, a banán is ideális választás.

Szervezetünknek nagy szüksége van ébredés után a tápanyagokra, hogy az anyagcsere kellő mértékben beinduljon! Omega 3 –ban gazdag lazackrémmel bekent teljes kiőrlésű ropogós kenyér zöldségekkel, tökéletes és laktató választás.

A teljes kiőrlésű ropogós kenyér igazi diétás és egészséges gabona reggelire, kezd a napot így.

Bátran egyél müzlit reggelire!

A tojáshoz, nagyon is illik a gomba, dobd fel a tojásrántottádat zöldségekkel!

Egyél tükörtojást olivaolajjal elkészítve, érdemes a D vitamint is ilyenkor bevenni, hiszen így biztosan felszívódik a szervezetedben, mert az olaj segíti a felszívódást.

Mit ne együnk?
Kerüljük az energiában túltengő, minőségi tápanyagokban szegény, azaz túl nagy mennyiségű zsírban és szénhidrátban gazdag ételeket.

Pozitív gondolkodás
Őszintén vallom, hogy a tartós fogyás ott kezdődik, hogy tudatosítjuk magunkban azt a tényt, hogy az életmód változtatást magunkért tesszük és nem másokért.

Ha túl sok süteményt és csokit eszünk nem mások fognak miattunk szenvedni, hanem saját magunk, mert a többlet energiabevitel zsírként raktározódik el majd.

A sok csodamódszer és radikális ételmegvonás nem bizonyul túl bölcs választásnak. Az emberi szervezetnek ahhoz, hogy funkcionálisan működjön sokféle tápanyagra van szüksége, ha te megvonod magadtól ezeket, hogyan vezethetnéd önmaga életmódját a helyes út felé?

A pozitív tudatos elhatározás első lépcsője a hűtőtisztítás. Szabadulj meg minden olyan ételtől, amelyekben túl sok a zsír vagy a cukor. Vegyél helyettük egészséges friss ételeket. Így a csábítás is kisebb lesz, ha megéheznél. Ne hagyd, hogy a gondolataid eluralkodjanak rajtad és csak az evésre gondolj!

Vezess táplálkozási naplót!
Segít, ha eleinte az étkezéseidet napló formájában jegyzed fel, ez visszajelzés, könnyebben vezethetőbb lesz a napi energiabeviteled az edződnek és magadnak is. Ne felejtsd el feljegyezni a folyadékbeviteled is!

Ezeket jegyezd fel! Mit ettél? Melyik időpontban? Sportoltál ma?
Reggeli
Tízórai
Ebéd
Uzsonna
Vacsora

Ti mit esztek reggeli? Küldjétek el kommentben!