Rugalmas vagyok, mozgékony vagyok, ráadásul még jól is érzem magam a bőrömben…

A mozgáshiány vagy éppen a túlzásba vitt sportolás és az egyoldalú munkavégzés komoly mozgásszervi korlátokat szab ki számunkra. Aktív közreműködést és elszántságot kíván az, hogy változtassunk azon, ami roncsol. Ez egy életre szóló életmód változtatás, egy hosszú távú befektetés a hosszú minőségben megélt életre. Hát nem megéri?

A krónikus mozgásszervi megbetegedések kezelése során áttörést hozott a fascia sérüléseiből, rugalmatlanságából adódóan kialakult betegségek felismerése.

A fascia egy rostos kollagénes kötőszövet, a teljes testünket behálózza. Megkülönböztetünk mély és felületes fasciaréteget. A felületes fasciaréteg a bőrünk alatt található laza rostos kötőszövetes állomány, ez teszi lehetővé, hogy rugalmasak legyünk. A mély fascia kevésbé rugalmasabb, de egyedi és folyamatos hálót képez az egész testünkben, ezek az ízületek, inak, izmokat és szerveinket körülvevő kötőszövet és a csonthártyaréteg.  A fascia alakítja ki a testkontúrunkat.

Az utóbbi évek kutatásai szerint a mozgásterjedelmünk csökkenését nem pusztán csak az izmaink rövidülésének tulajdonítjuk, hanem a fascia réteg elváltozásának egyaránt.

Ahhoz, hogy mobilisak legyünk nem elég stretching gyakorlatokat végeznünk, fel kell oldanunk a fasciális kötéseket és letapadásokat a szervezetünkben.

Napjaink népszerű eszköze az SMR henger, (self miofascial release), amelynek segítségével csökken a fascia feszessége, mivel hengerezés hatására nő az anyagcsere a kötőszövetben.

Ha növelni szeretnéd a mozgástartományod, oldani szeretnéd a letapadásokat, szeretnéd megelőzni a mozgásszervi betegségeket és szeretnél rugalmas maradni, akkor irány a boltba vegyél magadnak egy hengert!
Hengerek közül nagy a választék a piacon, ha kezdő vagy érdemesebb először a puhább változatú és kevésbé bordázott felületű hengert választanod!A fascia edzése, azaz a rugalmasságának javítása jótékony hatással van a ráncokra és a narancsbőrre!

Pár hasznos tanács hengerezéshez:
– Hengerezés közben ügyeljünk a mély, nyugodt légzésre, próbáljuk ki a hasi légzést!
– Tilos a hasi szerveken, melleken alkalmazni!
– Az ízületeket és a csontjaidat ne hengerezd, csak az izmokat!
– Minden területen legalább nyolcszor menjünk át a hengerrel!
Kontraindíkációk: osteoporozis, friss hegek, gyulladások, rhemuatoid, arththritis, myositis, véralvadásgátló szedése, trombózishajlam, friss sebek, terhesség, súlyos instabilitás