Az egészség kulcsa a kezedben van, te mit eszel ebédre? Ki lesz az angyal?

A kiegyensúlyozott táplálkozás következő főétkezése az ebéd, jó hír, hogy itt viheted be a legtöbb energiát!

Napjainkra egyre elterjedtebb az uniformizált ízvilág, ugyanazt az ízt kapod, mindenhol. Silány, sablonizált ízek, meglepetés nélkül. 

A legfontosabb, hogy ne egyoldalúan táplálkozz, bátran próbálj ki új ízeket és étkezz változatosan, akkor már tettél az egészségedért.
Válogasd meg ésszerűen az alapanyagokat, terved meg előre az étkezéseidet és jobb lesz a közérzeted.

Fontos, hogy add meg a módját a táplálkozásaidnak, ne rohanás közben kapj be egy gyors péksütit, hanem ülj le egy szépen megterített asztalhoz és próbáld meg kiélvezni az ízeket.

Hagyj elég időt arra, hogy kényelmesen megtudj ebédelni, legyen az ebéd az énidőd része, így a nap további szakaszában is harmonikus tudsz maradni.

Ebéd tippek:
Halak
Hetente kétszer egyél halat, tengeri ételt, mert nagyon egészséges, tele van hasznos a szervezeted számára nélkülözhetetlen tápanyagokkal!

Gyümölcs és hús
Dobd fel az étkezésed egy kis gyümölccsel! Gazdag vitaminforrás és még a szemed is jól lakik a tányér látványától!

 

Hús és zöldség, saláta

Egy tenyérnyi hús, két tenyérnyi saláta. Fogyassz sovány húsokat, színesítsd a tálad salátával, brokkolival, karfiollal.

Jöhet egy extra nagy adag saláta
Egyél extra nagy adag salátákat, próbálj ki egzotikus rostban gazdag salátavariációkat! Szórhatsz a tetejére magvakat, sonkát, húst de még egészséges olíva olajat is! Egy saláta sosem lehet egyhangú, ha változatosan készíted el, nem lehet ráunni!

 

Gomba és hüvelyesek

Egyél gombát, vegyítsd egy hüvelyes étellel, így garantáltan kielégítő lesz a megfelelő fehérjebeviteled!

Egy jó rizottót sem lehet megunni, a kreativitásodnak semmi sem szab határt!