A rendszeres fizikai aktivitás- Miért kellene mozognom?

A fizikai aktivitás a vázizomzat összehúzódása által kiváltott testmozgás, amely során az energiafelhasználás a nyugalmi szint fölé emelkedik, hangzik el a definició…

De mit is jelent ez a gyakorlatban?

Azt, hogy a mozgás a szervezeted egészére nagy hatással van. A mozgatórendszer, légzési-és keringési rendszert egyaránt fejleszti és javítja. A szervezetet javító hatása közismert, javulhatnak a kondicionális képességek (erő, gyorsaság, állóképesség), koordinációs képességek, lazasági és hajlékonysági képességek, emocionális és affektív képességek és a kognitív képességek.
Az egészséges életmód leginkább alapvető feltétele a tudatosság, a teljesítőképesség stabilitása, a kockázatok elkerülése és a pozitív életfeltételekre való törekvés.


A sok ülőmunka és gépesített rendszerek elvonják az ember figyelmét az egészségről, ami mozgásmentes elkényelmesedett életmódhoz vezet. Gondoljunk csak a liftekre, mozgó lépcsőkre, közlekedési eszközökre és a sok adminisztrativitást igénylő rendszerre, ami körbe vesz minket. A fittség a teljes pszichikai és fizikai állapot, amely alapvető feltétele az egészség, megfelelő életmód és a jó közérzet megléte. Egy fitt ember sokkal ellenállóbb és nehezebben betegszik meg. A rendszeres mozgásnak számos előnye van. A testmozgásnak tulajdonított tapasztalatok eléggé eltérőek, ez bizonyítja a mozgás sokoldalúságát.


A mozgásnak tulajdonított pozitív hatások:

-Vázizomzat és izmok védelme
– Csökken a megbetegedés esélye (a hipertónia, a diabétesz, a koszorúér megbetegedés, erősebb lesz az immunrendszer)
– Javítja a szív-és keringési rendszert
– Javítja a közérzetet
– Jótékony hatással van a légzőszervrendszerekre
– Elhízás ellen gyógyszer
– Boldogsághormonok szaporodnak fel (ilyen hormonok az endorfinok), amelyek csökkentik a hangulatingadozásokat és a depressziót.
– Lelkileg és szellemileg is harmonizál és megnyugtat